Ce faci dacă ți-ai pierdut cardul de cumpărături, a fost furat sau blocat?

23 Mar 2022 2236

Neatenția și tehnicile de fraudă tot mai bine puse la punct de către infractori sunt principalele cauze care ne fac să ne gândim de două ori la securitatea cardului nostru. Cardul de cumpărături este un bun valoros. Astfel, păstrarea în siguranță a acestuia este esențială. Până la urmă, nu îți dorești ca altcineva să aibă acces la resursa ta financiară și să o folosească după bunul plac, urmând să fii nevoit să acoperi cheltuielile.

Dacă ți-ai pierdut cardul de cumpărături, ți-a fost furat sau blocat de către instituția de credit, iată ce poți să faci:

1.    Caută-l prin locurile frecventate 

Înainte de a lua orice decizie sau de a aplica pașii următori, asigură-te că ai căutat cardul de cumpărături peste tot prin casă, dar și în locurile în care l-ai folosit, cum ar fi la magazinele partenere. Dacă l-ai pierdut în unul dintre aceste locuri, atunci există o foarte mare posibilitate să-l găsești. În schimb, dacă l-ai scăpat în drumul spre casă sau ți-a fost smuls din buzunar odată cu portofelul și alte obiecte personale, va trebui să apelezi la unul dintre pașii de mai jos:

2.    Contactează instituția emitentă a cardului de cumpărături

Primul pas pe care trebuie să-l faci atunci când nu-ți mai găsești cardul de cumpărături este să contactezi instituția emitentă pentru blocarea acestuia. Cardul de cumpărături CardAvantaj este emis de Credite Europe Bank, iar numerele de telefon pe care le poţi apela pentru Serviciul Clienţi sunt 0750.000.000 şi 0724.100.000. 

Îţi recomandăm să apelezi numerele menţionate şi dacă ai vreo suspiciune cu privire la posibilitatea copierii cardului, dacă există bănuiala ca o persoană neautorizată să îţi cunoască codul PIN sau dacă observi înregistrarea unor tranzacţii neautorizate în contul tău. Blocarea cardului va împiedica o persoană neautorizată, care a găsit sau ți-a furat cardul de cumpărături, să cheltuie resursele financiare după bunul plac.

3.    Modifică informațiile de cont

În cazul în care ești victima unei fraude, indiferent dacă a fost furat cardul fizic sau doar numărul de cont de către infractorii cibernetici, ar trebui să iei în considerare modificarea informațiilor personale înregistrate pe diverse website-uri sau aplicaţii. Ceea ce înseamnă: numele de utilizator și parolele cu care te-ai conectat pe platformele online, dar și codul PIN sau alte date personale pe care le-ai fi putut folosi. Acest lucru poate preveni orice tip de fraudă, împiedicând infractorii cibernetici să îți acceseze conturile și informații personale. Pentru a preveni frauda cibernetică, cardul de cumpărături CardAvantaj este inițial blocat pentru tranzacțiile online și poate fi activat prin apelarea serviciului CEBLine sau din aplicația AVANTAJ2go.

4.    Monitorizează extrasul contului cardului de cumpărături

După ce ai raportat problema legată de cardul de cumpărături - pierdere sau fraudă, conectează-te în mod regulat în aplicația online AVANTAJ2go, pentru a verifica starea soldului. În acest fel, îți vei da seama dacă s-au înregistrat plăți suplimentare realizate de o persoană străină și poți să identifici magazinele în care cardul tău de cumpărături a fost utilizat.

5.    Depune un raport de pierdere sau furt la o secție de poliție apropiată

Pe lângă celelalte aspecte menționate anterior, trebuie să depui un raport de pierdere sau furt la o secție de poliție din proximitate. Astfel de incidente trebuie raportate la poliție, cum se procedează și în cazul buletinului sau pașaportului. Mai mult, vei avea nevoie de acest raport ca dovadă palpabilă pentru a te proteja de probleme.

6.    Anulează plățile automate

Un alt pas important pe care poți să-l faci în cazul în care ți-ai pierdut cardul de cumpărături sau ți-a fost furat, este de a anula plățile automate pe care le-ai conectat la respectivul card. Acestea pot include debite automate pentru facturi sau alte tipuri de plăți, pentru chirie sau chiar ipotecă.

7.    Protejează-te de fraude viitoare

Indiferent dacă ai fost victima unei fraude sau nu, ar trebui să iei în considerare o parte din pașii de mai jos pentru a te proteja de posibilele furturi viitoare:
•    Monitorizează contul cardului de cumpărături: un pas esențial pentru depistarea din timp a fraudelor este monitorizarea regulată a soldului cardului;
•    Alege să primești notificări și alerte pentru orice tranzacție efectuată: instituțiile financiare emitente permit setarea notificărilor și alertelor pentru orice tip de tranzacții, în special în cazul în care acestea depășesc o limită stabilită sau dacă suma disponibilă a fost utilizată pentru tranzacții internaționale;
•    Securizează cardurile fizice: Dacă dispui de mai multe carduri de cumpărături sau ai carduri pe care nu le folosești în acest moment, asigură-te că acestea se află într-un loc sigur, cum ar fi într-un seif sau sertar cu încuietoare din locuință.
•    Limitează persoanele sau instituțiile care au acces la numărul de card.
•    Nu-ți folosi cardul de cumpărături în tranzacțiile online dacă ești conectat la o rețea Wi-Fi publică: Deși conectarea la Wi-Fi-ul public este tentantă pentru că este gratuită, acesta este, de fapt, nesigur. Infractorii cibernetici au acces mai rapid la informațiile tale personale deoarece rețelele publice nu sunt securizate de o parolă. Dacă este necesar să faci o achiziție online în timp ce ești în afara locuinței, atunci folosește datele mobile.
•    Verifică URL-ul site-urilor către care realizezi plățile: Înainte de a efectua o tranzacție online, asigură-te că platformele online sunt securizate și adresa URL începe cu „https://”.

Deși cardul de cumpărături pare a fi o bucată de plastic, acesta deține informațiil personale importante plus resurse financiare de care dispunem. Ai grijă la posibilele fraude și raportează imediat problema către banca emitentă și secția de poliție!
 

CATEGORII

Ghiduri utile

Beneficii CardAvantaj

Magazine partenere CardAvantaj

Oferte Speciale

CATEGORII

Ghiduri utile

Beneficii CardAvantaj

Magazine partenere CardAvantaj

Oferte Speciale


Postari recente

Securitatea cumpărăturilor online: protejează-ți finanțele cu un card de credit securizat

19 Nov 2024 22

Cumpărăturile online reprezintă un trend în creștere accelerată, iar pentru tine au devenit modalitatea de shopping preferată. Este comod, rapid, ofertant - dar este și sigur să folosești cardul...

Care este diferența dintre un card de credit pentru cumpărături și un card de debit?

12 Nov 2024 52

Diferențele dintre un card de debit și un card de cumpărături cu plata în rate fără dobândă se bazează în principal pe modul în care funcționează și pe avantajele pe care le of...

Ce este SoftPOS și cum să-l instalezi în telefonul tău

04 Nov 2024 492

SoftPOS (Software Point of Sale) este o tehnologie inovatoare care transformă un smartphone sau o tabletă într-un terminal de plată prin intermediul unui software dedicat. Aceasta permite comerc...

Pași simpli pentru înrolarea cardului de cumpărături în Apple Pay și Google Pay

28 Oct 2024 859

Înrolarea cardului de cumpărături în portofele electronice se referă la procesul prin care un card de de credit este adăugat in unul din portofelele electronice Apple Pay sau Google Pay. A...